تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : انتخاب امروز
حوزه : دولت, سیاسی, عناوین اخبار
شماره : 7986
تاریخ : 11 مرداد, 1401 :: 20:50
دروازه پیشرفت گیلان از مسیر تکمیل راه آهن رشت –آستارا استاندار: گیلان با تکمیل راه آهن رشت – آستارا و راه آهن رشت – کاسپین می‌تواند دروازه پیشرفت کشور باشد و اقتصاد استان و ایران را در مسیر توسعه به ویژه در حوزه آسیای میانه و قفقاز قرار دهد.

به گزارش انتخاب امروز؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در دیدار معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های حوزه زیرساخت استان به ویژه راه آهن رشت - کاسپین و آزادراه رشت - قزوین تأکید کرد و گفت: راه آهن رشت - کاسپین در دو قطعه در حال پیگیری است که قطعه اول ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه ۱۸ کیلومتری دوم نیز حدود ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهوری به گیلان ، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن رشت-کاسپین اختصاص یافته است که اعتبارات موجود باید به صورت بهینه و با مدیریت اصولی هزینه شود.

استاندار گیلان در خصوص تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین ، نیز گفت: بخش اول تکمیل این آزادراه که از منجیل در حال اجرا است ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ قطعه دیگر به دلیل اینکه بین دو تونل قرار گرفته و در حال ساخت است و حدود ۸۶ درصد پیشرفت دارد که در سفر رئیس جمهور به استان حدود ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافت که بخشی پرداخت شده و بخش دیگر آن در مرداد ماه جاری پرداخت می‌شود وتلاش می‌شود بر اساس تعهدات هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

دکتر اسدالله عباسی تکمیل راه آهن در گیلان را اقدامی موثر برای شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی کشور، توسعه صادرات درون و برون مرزی و نیز تعاملات اقتصادی گسترده جهانی دانست و گفت: در اجرای پروژه‌ها، توجه به تامین و پرداخت به موقع حقوق کارگران یک امری ضروری است که باید اجرایی شود.

استانداربا تاکید بر لزوم ارائه گزارش‌های شفاف، روشن و کارشناسی شده از سوی پیمانکاران پروژه‌ها، افزود: برای تامین به موقع اعتبار، حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و پیمانکاران تمام تلاش خود را انجام می‌دهم. 

عباس خطیبی ، معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه‌های کشور هم در این نشست با اشاره به اهمیت راه آهن گیلان در رشد و شکوفایی اقتصاد ناشی از صادرات، بهره برداری از ۲۵ هزار کیلومتر مسیر ریلی را برنامه بلند مدت توسعه راه آهن در کشور دانست و گفت: در حال حاضر طول شبکه ریلی با احتساب خطوط اصلی و فرعی حدود ۱۵ هزار کیلومتر است و برای رسیدن به هدف تعیین شده به ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی جدید نیز نیاز است.

وی راه آهن گیلان را از پروژه‌های مهم ریلی ایران دانست و با اشاره به پیشرفت خوب آن تاکنون، افزود: برای تکمیل راه آهن رشت – کاسپین به اعتبارات جدید نیاز داریم.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری انتخاب امروز محفوظ می باشد.